Algemene Voorwaarden
1. Toepassing
1.1. Deze verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen van werken en diensten geplaatst bij de dienstverlener, SIDENOTE BV, Zevenbronnenstraat 56, 1653 Dworp, BE0785.715.737
1.2. De toepassing van deze voorwaarden vormt een bepalende voorwaarde voor de toestemming van de dienstverlener. Elke geplaatste bestelling impliceert de volledige aankoop van de klant.
2. Offerte en bestelling
2.1. De geldigheidsduur van de offertes is één maand.
2.2. De in de offertes vermelde prijzen zijn uitsluitend bestemd voor de uitvoering van de diensten en/of de levering van de daarin beschreven producten, met uitsluiting van alle andere diensten.
2.3. De offerte wordt gemaakt op basis van de door de klant verstrekte informatie. In het geval van wijzigingen in de gewenste service, is de dienstverlener bevoegd om de oorspronkelijke offerte te wijzigen.
3. Prijs- en betalingsvoorwaarden
3.1. Alle prijzen zijn aangegeven in euro's, exclusief btw.
3.2. Elke btw-verhoging of elke nieuwe belasting die zou worden opgelegd tussen het moment van de bestelling en het moment van de levering van de dienst, zal door de klant worden gedragen.
3.3. Facturen zijn betaalbaar bij de levering of elke andere vervaldag vermeld op de factuur, op creditering van SIDENOTE's rekening: BE47 3632 2129 0180.
3.4. Elke betalingsachterstand van meer dan 15 kalenderdagen zal, van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, aanleiding geven tot een verhoging met een intrest van 12% per jaar. Alle onbetaalde facturen op hun vervaldag zullen worden verhoogd met 15%, met een minimum van 80€, als forfaitaire en onherleidbare schadevergoeding zonder dat voorafgaande ingebrekestelling vereist is. Tevens worden administratie- en portokosten in rekening gebracht tot het bedrag van de gemaakte kosten. Deze bedragen (administratiekosten, porti, vergoedingen en interesten) zullen steeds gefactureerd worden.
4. Annulering van de bestelling
4.1. Bij annulering van de bestelling door de klant zijn de reeds uitgevoerde prestaties volledig verschuldigd, evenals een schadevergoeding van 50% van het saldo van de overeengekomen prestaties, behoudens het recht van de ondernemer om het bestaan van grotere schade.
5. Uitvoering van diensten
5.1. De dienstverlener verbindt zich ertoe alles in het werk te stellen om zijn klanten een kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden.
5.2. De dienstverlener heeft het recht om de bestelde diensten te laten uitvoeren door een werknemer of onderaannemer van zijn keuze, onder zijn verantwoordelijkheid volgens het gemene recht.
5.3. De dienstverlener behoudt zich het recht voor om te weigeren een bestelling uit te voeren van een klant die een eerdere bestelling niet geheel of gedeeltelijk heeft betaald of met wie een betalingsgeschil gaande is.
6. Garanties en beperkingen van aansprakelijkheid
6.1. Indien de klant meent het recht te hebben de kwaliteit van de geleverde diensten en/of de geleverde producten te betwisten, moet deze laatste, op straffe van verval, dit doen per aangetekende brief met ontvangstbewijs binnen de vijftien dagen na ontdekking van het gebrek en in in ieder geval binnen twee jaar na het sluiten van het contract.
6.2. In ieder geval is de aansprakelijkheid van de aanbieder beperkt tot het bedrag van het contract.
7. Privacy
7.1. De dienstverlener verbindt zich ertoe persoonsgegevens te verwerken in overeenstemming met de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levenssfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens, zoals gewijzigd door de wet van 11 december 1998.
7.2. De klant kan op elk moment en zonder enige rechtvaardiging bezwaar maken tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens door een brief te sturen naar de dienstverlener.
7.3. Indien de klant meent dat de aanbieder zijn privacy niet respecteert, wordt hem verzocht een aangetekende brief te sturen naar de aanbieder om hem op de hoogte te stellen van de situatie.
Een bijgewerkt en volledig privacybeleid is beschikbaar hier.
8. Competentietoekenning
8.1. Deze voorwaarden, de bestelbonnen en de facturen die naar de klant worden gestuurd, vormen een contractueel geheel en vormen het geheel van de contractuele relaties tussen de partijen en hebben dus voorrang op elk contract, lidmaatschapscontract of voorwaarden, voorafgaand of volgend op dit contract.
8.2. Het contract tussen de dienstverlener en de klant is onderworpen aan het Belgisch recht.
8.3. Elk geschil zal uitsluitend worden voorgelegd aan de rechtbanken van Vlaams-Brabant.